lördag 23 augusti 2008

Oj vilken dag

Igår kväll bestämde jag mig att åka lite tidigare till stockholm då jag ville hänga med M.S innan han började jobba. Så vi klev upp på morgonen, käkade havregrynsgröt och hoppade på 8:57 pendeln.

Detta var början på en väldigt lång dag!

Väl på Söder mötte vi M halvvägs till Mariatorget, därifrån gick vi till götgatan. Kidsen käkade och vi tog oss en mix.veg i bröd på folketskebab. Riktigt gott! Så tog vi med oss maten och satte oss i Björns trädgård, barnen lekte och jag satt i solen och njöt och åt god mat.

Väl därifrån skildes vi åt, jag och barnen gick en runda på söder på jakt efter något roligt. Sen åkte vi tunnelbanan till centralen. Träffade M.P på drottninggatan och gick en promenad med honom. Vid NK skiljdes vi åt och vi tog oss till BR Leksaker. Därifrån till drottninggatan och shoppade lite kläder åt kidsen på H&M, sen gick vi till central station och upptäckte att vi missat vårat tåg :(

Så vi tog nästa tåg och satt i Södertälje i nästan 1,5 timma. Som tur var så fick vi lite underhållning i form av en punk/hårdrocks festival. Barnen och jag gillade musiken mellan banden bäst... Men sen gick vi förbi D och C och fikade och tog pendeln hem.

Väl hemma så blev det väldigt god indisk kycklinggryta, tänk att man orkade laga det!

Nu är vi alla helt slut, kidsen ligger och ser på Råttatuille och jag sitter här... Ska nog gå se på den där Råttan jag med.

//T