fredag 12 december 2008

Nytt jobb

Steg 1 verkar vara helt klart i mitt uppdrag i att skaffa nytt jobb. Det har gått väldigt snabbt och igår ringde dom från företaget och erbjöd mig ett jobb. Det roliga var att chefen visste inte ens vad jag ville ha i lön utan jag fick säga vad jag ville och personen godkände det över telefonen.

Så med andra ord är jag riktigt nöjd. Nu är nästa steg att säga upp sig, iom att jag inte fick sparken så får man helt enkelt säga upp sig, har verkligen landat ett riktigt bra jobb och det känns fruktanstvärt kul!

Verkar även att läget förvärras på min gamla arbetsplats, man slopar en jävla massa ersättningar och tydligen så får vi ingen löneförhöjning heller... Vad är det dom brukar säga att råttorna överger ett sjunkande skepp först :)

Det blir nog några tuffa år för dom, men jag är övertygad att det vänder snart. Då kan jag komma tillbaka på timpenning. Som konsult kostar jag 1100 kr i timmen. Det är inte helt fel.

//T