lördag 6 december 2008

London

I tisdags åkte jag till London för att köpa lite julklappar. Ingen visste något och H blev bluffad på bästa sätt. Tror att själva bluffen var mer planerad än resan.

Jag gled in i stan klockan 10.00 och insåg att jag inte behövde någon karta då jag hittade alldeles utmärkt själv.. Så pass världsvan har man blivit. Soho avverkades snabbt, jag köpte 3 skivor på min favoritbutik.

Gled vidare till Oxford street och till målet, att köpa ett smycke till älsklingen.

När jag går in i affären, Butler & Wilson så inser jag snabbt att smycket jag rest dit för inte fanns kvar. Så jag letade och letade och hittade ett perfekt smycke, ännu bättre än den jag kom för att köpa. Men jag fick bråka med dom i affären lite, och i källaren hittade hon den! Perfekt!


Jag satt på tunnelbanan mellan Holborn och Covent Garden när jag inser hur mitt liv förändrats de senaste 2 åren. Riktigt kul att inse den dramatiska skillnaden och att vad jag anser vad jag vill ha utav mitt liv har ändrats totalt.

Vad annars gjorde man, jag gick runt i Soho, gick på pubar och käkade och tog en ale. Sen hittade jag lite roliga julkort så håll utkik i brevlådorna. Dom lär vara unika hehe..

Till barnen köpte jag Tottoro nallar och till mig själv köpte jag 3 böcker. Allt som allt en väldigt trevlig dag i London, jag kan gott rekommendera en snabb sväng till en storstad. Men man bör planera sin resa och veta vilka butiker man vill besöka. Det finns lite för mycket att titta på i London om man tänkt göra det över en dag.

Passade även att se London bridge, The monument, London Tower och Tower bridge. Så jag såg lite saker man bör ha sett i sitt liv.