onsdag 17 september 2008

Då var man licensierad handbollsspelare

Har blivit "värvad" till ett nytt handbollslag, så det ska bli riktigt skoj! Match på söndag, så alla är välkomna för att heja fram mig och laget :)

Vad annars? Har vabbat två dagar nu, från att inte haft barnen på 10 dagar till att vabba 2 dagar rakt av var en trevlig omställning. Men det har gått jätte bra iaf, kan vara mycket tack vare att dom är på gott humör och blev friska väldigt snabbt.

Får se vad som händer i helgen, har blivit bjuden till ölmässan, så om jag lyckas scora en barnvakt så kanske jag tar en sväng i Nacka. Återigen, alla är välkomna att hänga med!

Kul nu med världsekonomin och hur den svänger. Det är väl vid dessa tider folk blir rika och vissa blir ruinerade. Blir kul att se vad som kommer ut ur det här. Märkte att min bonus sjunkit med 6 % så det var jag inte speciellt lycklig över. Men vafan, läste nånstans att om man har lite småpengar i skrivbordslådan så har man det bättre ställt än en stor del av jordens befolkning.. man får ha lite perspektiv på allt.

Läser en rolig bok som heter Rich Dad, Poor Dad, och citatet "If you think you're house is your biggest asset, you are an financial idiot" är rätt så talande för boken. Men det är en väldigt intressant bok och man får se om man blir inspirerad att ändra på sin ekonomi. Mycket har jag insett om att tex äga sitt boende osv.. Hoppas att bostadsmarknaden totalt rasar så kan man köpa på auktion från kronofogden när medelsvensson blivit av med hemmet :)

Annars då, jag och H har varit tillsammans i över ett år nu(!!) och just nu saknar jag hon jävligt mycket. Hon är inblandad i ett udda projekt som är lite hemligt. Men udda är det .. och hemligt... Så det är svårt att träffas just nu... :(

Man inser hur mycket man diggar sambo livet när man är särbo, eller vad man ska säga, men just att leva livet och sen kunna somna i samma säng.. Får nog flytta på min säng!

//T