torsdag 29 januari 2009

22 år sen nästan på dagen

Så skulle jag och min käre bror tända tomtebloss i julgranen. Detta var som rubriken antyder i Januari månad och jag vid 5 års ålder kopplade inte riktigt ihop det här med torr gran och brandrisk.

Mamma stod i köket och lagade köttfärssås och spaghetti (by the way vad jag åt till middag ikväll). Jag och bror försökte flytta undan en pappers ängel så vi hade fritt fram att tända på blosset. När vi väl fått undan ängeln så tände vi på skiten!

Än idag så kommer jag ihåg hur den där pappers ängeln glider ner rakt i tomteblossen och hela granen är övertänd på sisådär 1 sekund.. Jag kutar genom lägenheten skrikande och ut genom ytterdörren. Mamma kutar ut och grannarna ringer brandkåren...

När rökdykarna kommer ut ur lägenheten så påminner dom mamma att hon lämnat mat på spisen som hade brännts... Så vi fick lägga oss hungriga.

Som tur var så var min mamma en väldigt vacker kvinna och fixade väldigt snabbt en lägenhet för oss att bo i hos nån av hennes killar.. Ända jag kommer ihåg om honom var att han spelade hockey..

Men sen så fick vi en ny lägenhet som min pappa bor i idag. Så 22 år har vi hängt oss kvar där vi hamnade.. Rätt så intressant egentligen. Tror min bror i allra högsta hemlighet längtar tillbaka till den lägenheten.

//T