tisdag 6 januari 2009

Trekant... Nehe

Låg till sängs med två vackra damer och hade väldigt trevligt när jag väcks av 5 små ord "Pappa, vi vill ha joghurt".. Suck det var bara en dröm.. Jag försöker med "Nej vi äter inte förrän din syster har vaknat". Repliken kommer blixtsnabbt någonstans på andra sidan rummet "Men, pappa jag är redan vaken".

Så det var bara att kickstarta dagen med lite joghurt till kidsen och en bit brieost och te till mig. Fy va skönt att slippa gå till jobbet idag. Känner mig helt slut än efter nyår och det känns som vändningen kom idag.

Har haft ångest över att jag hade så förbannat roligt och det har kännts som man är på väg att bli gammal och utan vänner. Rätt så ologiska tankar för en 27 åring som har vänner som man helt ärligt talat neglegerat.. Så det är att ta mig i kragen, sluta klaga och tycka synd om mig och göra det mesta av mitt liv.

Så dom vänner som läser hoppas jag att vi får en ännu bättre relation i år ;) Det får väl bli mitt nyårslöfte.

Gick igenom i förrgår vad det skulle krävas för att jag ska kunna runda ihop en nätt summa till handpenning om man skulle köpa något eget. Och det kändes inte helt omöjligt.. Så det är ett till nyårslöfte, att spara ihop till handpenning, vare sig jag köper en lägenhet i år eller i framtiden.
Att göra en hållbar budget och hålla den också är något jag måste bli bättre på!

På söndag börjar handbollssäsongen och har redan motstånd från äldsta flickan till att följa med. Yngsta däremot gillar handboll och vill följa med. Får se hur jag löser det. Så om någon är sugen på att hänga med till Högdalen och se mig vara lagkapten så skrik till :)

//T