torsdag 13 november 2008

Hälsa och värk

Gjorde en hälsoprofil på jobbet och han som genomförde profilen tyckte jag hade en väldigt bra profil och hade inget jag behövde jobba på. Vad jag skulle tänka på var att äta kost efter min träning, mao mer protein och hemlagat.

Pass uppgifterna blev bekräftade, jag är 177 cm och inte 176 som jag trott i 10 år. Mitt skelett väger 11,9 kg och min fettfria kroppsvikt är 62,1 kg. Så jag antar att 18 kg är fett. Väldigt intressant. Vad jag även lärde mig var att sommaren 2007 var jag kraftigt underviktig (68 kg) och att jag just nu ligger bra till efter min kroppsbyggnad och muskulatur. Han trodde att om jag tappade 3 kg så var jag i matchvikt, men att jag förmodligen skulle gå upp i vikt av min träning.

Andra saker var att min syreupptagning var 3,9 O2 liter/min och hamnade på ett bra konditionstal, (97% vad det nu betyder).

Skavanker från handbollen gjore att min värk och medicin intag ökat, då jag haft inflammation i en sena i foten, har haft ont i knät efter att jag landat på mjukdelar i vänster knä. Har även en blödning i höften som börjar lätta äntligen.. Ont gör det ändå.

Men det är nog så jag kännt mig på siståne, frisk och kry. Vi delade även en passion i öl :) så jag fick inga anmärkningar på mitt drickande.

Vad har hänt på siståne, jo handbollen går bra än, jag snittar 5 mål per match och vi vann den senaste matchen med 6 mål och jag lyckades pricka in 6 stycken. :)

En arbetskamrat som jag jobbat ganska mycket med tidigare har fått diagnosen aggresiv lungcancer och det känns riktigt jävla kasst. Att man några veckor sen skojade med honom i fika rummet, att det kan gå så snabbt är helt sjukt.

Det började med en hjärntumör och sen en propp och nu detta.. Han ringde 2 veckor sen från sjukhuset och bad om lite hjälp att hitta en kattunge, då han kände att han skulle göra det han ville göra... Man borde ta till sig och leva livet när man kan och inte skjuta på allt.

Lite glada nyheter på det privata planet och det är att min pappa ska sluta dricka sprit. Riktigt skönt för nu, sen får vi se hur länge det håller. Men han verkade positiv iaf. Annars pratade han mest om att han var nöjd med livet och att han skulle dö lycklig.. Jaja..