tisdag 25 november 2008

Låtar

Funderade i helgen på just det här med låtar och hur musik påverkar oss. När man hör en låt så kommer man ihåg vad man gjorde under den perioden av ens liv när man lyssnade mycket på den.

Tänkte köra en liten sammanfattning om åren..

1996-1998 - Nofx - Moron' brothers
Mycket tid spenderades med min bror med låten spelande på stereon och MTV på tvn men med "mute" knappen intryckt. Precis före Jerry Springer show.

1999 - Urban Dance Squad - Alienated
Mycket tid spenderades på en parkeringsplats med Karim och brorsan på en bmx till en bärbar kasettspelare med vad vi tyckte var "bmx musik"

2000 - Something corporate - Globes and Maps
Min emo period, jag flyttade till Umeå och bara hängde i ett år :) Lärde mig mycket om livet och hur man överlever på 2500 kr i månaden.

2001 - Boy Sets Fire - My life in the knife trade
Flytt från Umeå och en viss bitterhet, "Trade my life for a barrel of gold, Find someone else before i get too old". Jobbade fan på OKQ8 i ett halvår!!

2002 - Skycycle - Toast
"Here's to a better life" Kom in på KTH, bad OKQ8 jepparna dra åt skogen och tänkte leva mitt liv för mig.. Efter några, med facit i hand, dåliga beslut så vet jag inte om livet blev bättre men jag fick en examen iaf.

2003-2006 Relient K - When i go down
Ett stort mörker i mitt liv, jag minns ärligt talat inte så mycket från den här perioden av mitt liv, tittar jag på bilder känner jag inte igen människan från dom.. Men fick 2 barn under den tiden och en examen från KTH. Inte nog med det träffade vänner som jag fortfarande är vän med :)
Träffade inte Tobias en enda gång under den här tiden... Skumt

2007 - Rancid - Indestructable
Träffade Tobias igen :) Blev singel och levde rövare. Lyssnade mycket på Rehab och bloggade. Fick mitt första riktiga jobb tom.
Träffade H!!! Helt underbart! Sen sommarens plåga blev HelloGoodbye - Here (in your arms) och Jack's Mannequin.

2008 -Anberlin - Inevitable
I wanna be your last, first kiss
That you'll ever have
I wanna be your last, first kiss

Amazing how life turns out the way that it does
We end up hurting the worst, the only ones we really love

I wanna break every clock
The hands of time could never move again
We could stay in this moment (stay in this moment)
For the rest of our lives

Orden i låten säger det mesta, önskar jag kunde stanna klockan i min älsklings armar...

//T