tisdag 4 november 2008

Skyttekung

Nån duktig bygg jeppe grävde sönder en kabel så jag har ingen tv. Så jag fick krypa till datorn och då kan man ju faktist ta och skriva något här också.

Jag har gjort illa knät och höften och sitter hemma och tycker synd om mig själv. Men men, jag är skyttekung i laget och det känns otroligt kul! Jobbet går bra igen, dagarna bara flyter på. Jag tror jag ser ett ljus i tunnelns slut och funderar starkt på att ge allt jag har för att få nytt jobb.

Jag och barnen har även kommit överens om att vi ska köpa en egen bostad vid havet. Får se hur vi lyckas med det. Men nog ska det gå allt!

Med höjda räntor och fler personliga konkurser på svenssons som överbelånat sig själva. Då är vi där! Då är det dags att fynda lägenhet och sen sälja den om 10-12 år när konjukturen är på topp igen.

Förresten, är oftast väldigt kass på att planera framåt i tiden, så here goes! Om 12 år är jag 38 år gammal. Har barn som är tonåringar och en fru (eller make om det skulle vilja sig så) som heter H och jag kommer att tjäna 60+ i månaden. Det låter som en bra framtidsplan :)

Helst av allt så tjänar jag inte 60+ i månaden av arbete utan av mitt kapital. Men att nå dit på 12 år känns just nu som en omöjlighet.

//T