måndag 21 april 2008

Lagom är bäst

Jag älskar sverige, idag kläckte jag ur mig: "va skönt det är sådär lagom varmt.."

Jag har blivit svensk.. Mina barn kan inte ens finska. Jag skäms!

Läste annars om en snubbe som jobbade på McD och kom på ett tidssystem åt dom och det har gått bra för honom. Och någon kommenterar artikeln med följande rader:

Killen har haft en vansinnig tur och måste genast straffbeskattas. Hans utnytjande av proletariatet och erntreprenörisanda gör honom till samhällets fiende nummer ett. I Sverige skall staten stå för utnytjandet och entreprenörsskapet, inte en 22-årig stekare.

Det var nog det bästa som hänt idag, haha skrattade gott åt det hela. Annars då.. hmmmmmm

Jo jag fick reda på att en tjej på jobbet som har jobbet jag gjorde förut, och som gör det sämre än mig. Jobbet är alltså piss enkelt, jag satt och gjorde det samtidigt som jag lyssnade på cd-böcker för man behövde inte använda hjärnan. Det visar sig att den tjejen har nu blivit anställd och tjänar betydligt bättre än mig. Fast jag har mycket mer krävande jobb, jag har utbildning och allt. Det är helt sjuk, så jag kallade chefen på ett möte och sa att jag ville veta vad det var som hon gjorde så jävla mycket bättre än mig...

Självklart så fanns det ingen anledning och till min chefs försvar så sätter hon inte hennes lön. Men ändå, det är ju katastrof att man inte värdesätter ens arbete för fem öre, och så tar man nån luffare som läst 10 poäng historia och ger dom nästan 30 000 i månaden!! BLÄÄÄÄÄ säger jag bara. Blev lovad ett lönelyft iaf!

//T