måndag 21 april 2008

Våga skratta, även i en inåtskruvad missionär

Hmm, jaha, då sitter man här i mörkret på jobbet, klockan är 21:58 och jag ska hålla utbildning om 32 minuter. Jag börjar fundera.. Varför gör jag detta? Jag brukar ta en runda i verkstäderna ibland och ser folk som hatar mig för det jag gör, såna som är så pass ignoranta och inte fattar att jag faktist bara hjälper dom. Men dom förknippar mig med förändring och det är ju alltid av ondo!

Ibland tröttnar jag på allt, som idag. Jag känner att det kommer aldrig bli bra att jobba på detta företag. Om jag ska bli kvar får det nog ändå bli på en annan avdelning. Hela organisationen är som hämtad ur Dr. Seuss smått bisarra världar.. Men men.. Jag har ju mig själv att skylla att jag stannar. Jag känner ändå ett visst ansvar och vill fullfölja vad jag jobbar med.

Nåja, nu har jag nog gnällt om jobbet tillräckligt. Jag, D och barnen var och såg Horton hears a Who.. Ungarna vräääkte i sig popcorn och jag tyckte filmen var oväntat bra för att ha svenskt tal. Längtar att se den med min älskling på engelska!

------ Nu börjar den vuxna delen av inlägget, ring inte soc än utan jag är en ansvarsfull far ------

Jag har börjat grotta lite i bloggträsket blogspot.com och hittat några väldigt intressanta bloggar.. Som den sexuella varelse jag är så har jag självklart letat efter sexbloggar. En bla om en sexuellt frigjord lärarinna som gillar svarta män. En annan blogg som verkligen var lovande och kul att läsa om den flickans underbara sexliv, tills man kom till bitarna om könsherpes.. Jaja.. Även solen har sina fläckar.

Men min absoluta favorit måste ändå vara om killen som inte på något sätt är bög, men gillar att ibland, bara för att få känna sig liten och förnedrad igen, bli påsatt av flera män samtidigt. För att sen påpeka att han inte är gay på något sätt och vis :) Skön inställning.

Borde vi inte alla ta en funderare över våra liv, och ta ett steg utanför ens trygghetszon.

Vare sig det handlar om att prova på ett nytt jobb (läs mig), en ny ställning i sängen (ja jag vet att det ni gör funkar men vafan, pröva det ändå) även om den är krånglig och jobbig så kanske det ger er ett leende på läpparna. Eller så gör ni som BSkuksugare och blir påsatt av flera män för att sedan åka hem till ert trygga liv och hålla hand relation.

Ett tips från mig är att våga skratta, även i sängen, eller vart man än befinner sig här i livet!

//T