tisdag 1 april 2008

Vad var det?? Jo det där var "the poke"

Nåja, vad tusan har man gjort idag, avslutade mitt 1,5 dagarsmöte med HA på jobbet, han och en konsult har suttit med mig och klurat på saker och ting hela måndagen och halva tisdagen. Det är kul när man får lite hjälp med jobbet. Mest var det jag som spånade och dom kom med kommentarer, men allt som allt har det gått bra.

Vad mer, jag skulle idag flagga att nu går det inte längre att jobba som jag gör, vad är det jag märker då, jo att alla mina (3) chefer är på semester.. SAMTIDIGT!! Svor högt och mina kollegor stämde in och förbannade vilka idioter cheferna faktist kan vara.

Vad annars, jag står i valet och kvalet att söka jobbet som jag skrev om igår.. men då måste jag flytta och det vet jag inte om jag vill just nu.. Eller jag ville flytta till Hägersten till den perfekta lägenheten men den gick till någon annan. Så just nu får vi se vad som händer.

Ska ta ett beslut i frågan imorgon tror jag.. om jag kör vidare, ska sätta mig med en chef och diskutera vad som pågår egentligen lönemässigt och verksamhetsmässigt.

Hämtade barnen i hyfsad tid och vi var ute och fixa och dona.. Sen blev det skitgod mat, gjorde en kyckling-curry-gryta som barnen inte klagade så mycket om. Sen somnade barnen utan napp för första gången.. Lite taskigt mot yngsta att sluta med napp vid 2 års ålder.. men Vafan!

Papppa chiefens curry kyckling med spenat