söndag 2 mars 2008

En virvelvind rakt in i mitt liv

H var iallafall någon som träffade mig som en virvelvind den 25e augusti. Jag skulle verkligen inte träffa någon ny, utan bara leka av mig och njuta av livet som singel pappa. För just då var det jäääävligt inne med singel pappor och speciellt såna som tog hand om sina barn.

Men då stod jag där, jag skulle in och träffa vänner i sthlm så passade jag även på att träffa H, som jag trodde kunde bli en vän, eller något sånt. Jag vet verkligen inte vad jag tänkte, utan åkte bara in till stan. Där stod jag och väntade, och plötsligt såg jag hon på långt avstånd genom en massa av människor. Där och då visste jag att jag sett någon speciell. Det var som att dom 50 metrarna som skiljdes oss åt inte fanns där. Hon låste sin blick i min och det kändes så intimt redan då.

Hon var så fruktansvärt vacker, så intressant, mysterisk och verkade så världsvan. Hur tusan hade hon lyckats med allt detta på 19 år har jag ingen aning om än!! Hon kramade om mig och kastade med håret och var redan i fullfärd att prata öronen av mig och slängde upp sina stora solglasögon och jag tog tag i hennes överarm och tittade hon i ögonen och sa några ord. Plötsligt så fanns det som inget annat, hon lutade sin panna mot min och jag kysste hon. Jag förstår än idag inte vad som hände.. Men tiden stod stilla i några sekunder. Allt kändes så naturligt, som om mina läppar hittat hem. Som att allt annat tidigare var helt oviktigt. Det var här och nu, med henne jag var ämnat att vara. Med en tjej jag inte ens kände.

Sen på den vägen har det varit, vi kan ligga i varandras armar, nakna och täckta i svett eller så kan vi ligga i en soffa skedande och tittande på lets dance. Allt, och då menar jag ALLT, känns så fruktansvärt naturligt. Med allt som strular till det med barn, exfru, föräldrar osv osv.. så känns just hon och jag som precis som livet ska vara.

Det kommer nog komma ett och annat att skriva om H och mig.

//T