måndag 31 mars 2008

Mycket som händer..

Har blivit mer och mer sugen på att säga upp mig och satsa på något annat. Självklart ska jag ha något annat jobb innan jag säger upp mig!

Jag hittade ett jobb där profilen var som skriven för mig, ett stort plus är att jag känner väldigt många på företaget och kan deras programvara. Så vi får se vad som händer det kommande halvåret. Tror jag bestämmer mig till semestern varthän det lutar.

Något som gjort mig mer och mer irriterad är allt arbete som landar på mig, och om jag inte gör något då är det INGET som händer. Det är alldeles för mycket för en person att hantera och min löneförhöjning är jag inte längre direkt nöjd med. Eller vad ska man säga, min löneförhöjning var ok men min grundlön är så dålig om man jämför med vad den ska vara på. Så ett sätt att höja grundlönen är att byta jobb, det andra är att bråka till sig mer. Tror att jag kommer att välja det sista alternativet just nu. Men ha blickarna utåt och dra i lite trådar och se vad som kommer fram.

Något nytt då, nja det här med semester och delad vårdnad verkar inte vara någon höjdare.. nåja vi får se hur det blir...

//T