onsdag 5 mars 2008

Jaha.. ännu en dag borta

Ja, vad ska man säga, den här bloggen har som ingen riktig inriktning. Då det inte är en klockren "pappablogg". Jag är ingen standard förälder som sitter och skriver skit om ungarna. Jag har även ett udda jobb, och en konstig jobbsituation där jag har 3 roller. Och jag vill absolut inte att detta blir till en blogg om mitt jobb.

Så bara för att förklara mig vad jag gör på dagarna får detta inlägg bli om jobb. Jag är:

1. Projektledare
2. Systemförvaltare
3. Utbildare

Så, som (1.) projektledare initerar jag användare i ett system, en sisådär 400 varannan månad. När jag kör projekten så (3.) utbildar jag alla användare och som projektledare delegerar arbete till mig själv fast som (2.) systemförvaltare då. Sen när jag är färdig med ett delprojekt så överlämnar jag till (2.) systemförvaltning och startar ett nytt projekt som Projektledare.

Och ju mer jag får in folk i systemet destå mer arbete blir det i systemförvaltning, och ju fler människor vi drar igång desto större blir belastningen som projektledare/utbildare.

Så nu blev jag färdig på fredag med ett projekt, och på tisdagen startade nästa. Jag är rätt så slut, men när man trodde det var allt så ska jag även driva utvecklingsprojekt av systemet och testa alla funktioner så dom stämmer.

I alla andra system så finns det minst 3 systemförvaltare och 1 projektledare. I mitt fall så kör jag allt själv...

//T